JVC KD-G722

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC KD-G722 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ram26 06-03-2007
Geschreven voor: JVC KD-G722

Heb deze radio nu een aantal dagen in bezit. Gekocht via internet. Let op de prijsverschillen her en der. De radio is fantastisch en heb al goede ervaringen met de USB-stick. Dit was ook voor mij de reden deze JVC aan te schaffen. Geen gedoe meer met CD's in je auto. Het design is mooi en onder het rijden makkelijk te bedienen. Goede stereo uitgang en het geluid via de vele keuze mogelijkheden goed in te stellen. Moest wel de gele draad met de rode verwisselen na het inbouwen. (Volkswagen) Haal de losse rand die je op de radio klikt voorzichtig af, want bij mij brak al een lipje eraf ondanks dat ik erg voorzichtig was. Check dus eerst of hij werkt voor het inbouwen, Stel je voorkeuzes in, zet de demo-stand op off en schakel dan het contact uit. Haal de sleutel eerst even uit het contact en er weer in voor je de radio weer aan zet en als alle instellingen nog in het geheugen staan bouw dan de radio in.

Mark vdv 28-02-2007
Geschreven voor: JVC KD-G722

Een van de beste autoradio's die ik heb gehad! Het geluid is zeer goed, de bediening is heerlijk (Ik hou van een draai volume knop, kan je zo'n lekkere slinger aan geven) en de handige mute functie (op de volume knop drukken) wanneer je het geluid snel wil dimmen of terug halen is prima.
Ook de indeling en het display is overzichtelijk en helder.

De voor ingang voor USB had ik in het begin wat twijfels over, leek mij niet zo solide en stof gevoelig maar het valt alles mee, het klepje went snel in de gewenning om het te sluiten en de usb stick past prima in het doosje voor het frontje dus is geen extra opberg last.

De uitbreid cq aansluit mogelijkheden zijn ook goed; IPOD, versterkers, CD-wisselaar, allemaal prima.

Ben de Hoog 07-02-2007
Geschreven voor: JVC KD-G722

Kieskeurig is eerder handig gebleken. Je zoekt iets en kijkt vervolgens op deze site voor reviews. Voorgaand een DVD-recorder, een DECT-telefoonset. Ik kies daaruit keurig door de reviews van anderen. Wel even tussen de regels doorlezen, want iedereen is natuurlijk positief over zijn aanschaf. Keuze gemaakt en weer naar Kieskeurig voor de laagste prijs bij de meest betrouwbare aanbieder. Deze keer de JVC KD-G722 waar ik interesse in had. JVC heeft een goede naam in car-audio en camcorders. Sony klinkt me te schel, Pioneer te zwaar. Ik let op geluidskwaliteit, en dan pas de rest. Een Xantia aangeschaft, dus daar moet een radio in komen. Het nadeel van internetwinkels is dat je niet even kan proberen of het wat is. Dus de stad in en overal eens neuzen. In één winkel zat er deze in het demobord. De adviesprijs was daar tevens de winkelprijs. De goedkoopste internetaanbieding zit daar even 90,- onder. Met verzendkosten en een comfortgarantie toch nog 70,- lager. Bij die winkel al even geproefd en dacht dat er een versterker achter stond, zo mooi vol was het geluid daar. Dus bestellen maar. Met een Track&Trace systeem kun je de zending volgen. 's Morgens nog in Duitsland en 's middags bij de buren afgeleverd. Ongeduldig als ik ben meteen even aangesloten op de aanwezige ISO-stekkers, zo los hangend. Inmiddels volledig aangesloten en gemonteerd. Ik las al een andere review van een ervaren auto-stereo-inbouwer. Over het niveau van de huidige radio's. Waar vroeger moest worden gewerkt met versterkers, dat is nu dus compleet overbodig. Wat zit er een ongelooflijke sound in de JVC KD-G722! Niet te schel, niet te bombastisch......precies goed. Echt een uitstekende balans. Ik ben behoorlijk geluids-gefocust, heb een bijzonder goede installatie in de huiskamer (Arcam + JK-Acoutics voor de wetende). Ben, zogezegt, een ge-oefend luisteraar. De bediening van de JVC is helder na de (Nederlands-talige!) gebruiksaanwijzing te hebben gelezen. Ik heb het ding pas, en de USB-stick prop ik telkens vol met allerlei muziek die ik persé wil horen in de auto. En telkens ben ik weer diep onder de indruk van de JVC. In mijn Xantia bleken al serieuzere Pioneer-speakers te zitten, ook die verdienen een compliment. Hoewel ik weet dat er nog veel méér is te halen bij andere merken (MB-Quart heeft mijn voorkeur). Je moet je voorstellen....het klinkt in de auto als een goede koptelefoon. De radio is totaal storingsvij, geen geknetter of signaalzwake. Maar het geluid haalt het niet bij de MP3's die ik afspeel via disc of stick (192 Kb/s). Zoals in de huiskamer is er een groot verschil tussen oude en nieuwe cd's. Nieuwere klinken véél voller, dan moet de bass terug. Van “2’” naar “-1”. Klinkt dan fantastisch. Oudere muziek gaat maximaal naar “+3” (max = 6), en alles trilt soms in je auto. Treble komt zelden tot de max van +6. Ik wil ermee zeggen dat de balans van deze JVC écht super is. Hoe vaak moet je bij andere car-setjes alles open zetten voordat je tevreden bent? Hoe dan ook, ik ben regelmatig omver gewaaid door deze JVC. Luister je naar een favoriete song die je raakt. Alles klinkt vol en zonder vervorming. Maar omdat je het zo’n geweldig nummer vind zet je de volumeknop toch nóg wat hoger. En vervolgens krijg je kippenvel, want er gaan nog een paar poorten verder open. Het gaat nog veel luider, in precies dezelfde geluidsverhouding. Zonder enige vervorming kun je jezelf niet meer eens horen meezingen. Alles duidelijk?!? Ik wist dat JVC goed auto-spul levert, daarom mijn voorkeur voor JVC (heb ook andere merken ervaren). Na de reviews alhier de knoop doorgehakt. En wederom ben ik helemaal overtuigd van mijn keuze. De JVC KD-G722. Dankzij Kieskeurig.nl

MarlyMarly 17-12-2006

De JVC KD-G722 is een zeer goede radio, met veel mogelijkheden. De USB
aansluiting was een must voor mij en het werkt reuze handig. Ik gebruik nooit
meer cds. Gewoon een 1gb usb stick voor 15eu!! Je kan er ook je ipod op
aansluiten, maar de sony nw-e99 mp3 speler die ik heb werkt niet. Die slaat
namelijk de muziek niet als mp3 op, dus logish, maar jammer dat hij geen aux-in
heeft.
Ik gebruik de radio i.c.m de Pioneer TS-A6921 boxenset. Het geluid dat hieruit
komt is verassend goed, zonder subwoofer toch een goeie en volle bass en het
geluid is ook helder tot een hoge volume.
Ik ben er zeer tevreden mee en ik raad iedereen deze radio aan. Een zeer goede
radio voor weinig geld!!

H Nelisse 02-11-2006
Geschreven voor: JVC KD-G722

Ik vind het geluid van het toestel wat tegenvallen. Het is zeker niet slecht,
maar toch merkbaar minder dan mijn vorige radio. Net iets minder sprankelend en
alsof de middentonen te hard klinken. Voor de rest is het een prima radio.
Vooral het USB gedeelte is natuurlijk reuze handig.

xinram 15-09-2006
Geschreven voor: JVC KD-G722

Heb deze radio nu een week in bezit en ben zeer tevreden erover. Heb maar
gelijk een 2 gb usb stick erbij gekocht in een woord IDEAAL. Het geluid is ook
goed maar was altijd al te spreken over het geluid van JVC. Al met al een
AANRADER.

mhoumes 13-09-2006
Geschreven voor: JVC KD-G722

Bevalt na enkele dagen in bezit al erg goed. Keuze voor deze radio was
voornamelijk vanwege mogelijkheid MP3 en usb-aansluiting, plus het design van
de radio.

Klaasjan Mors 29-08-2006
Geschreven voor: JVC KD-G722

Ik heb deze radio gekocht omdat die niet te veel poespas heeft, usb aansluiting
heeft en ziet er mooi uit.
Er komt goed geluid uit, eenvoudige bediening. en dat voor een mooie prijs

-olivier- 28-08-2006

Deze radio heb ik online gekocht. Snel geleverd orgineel nederlands en 2 jaar
garantie. (let daar op als je online koopt waar de radio vandaan komt en hoe ze
met de garantie omgaan. Ook is er een groot verschil met verzendkosten.
Goedkopere aanbieders rekenen vaak meer bij rembourzending). Mijn voornaamste
reden was de usb aansluiting van de radio. Geweldig! inbouwen en aansluiten van
de iso connector is geen probleem. Probeer wel eventjes uit of je de rode en de
gele draad niet moet omdraaien om inderdaad de instellingen van de radio te
onthouden. Zorg ook dat je usb-stick fat32 is geformatteerd om geen read-error
te krijgen. De prijs/kwaliteit verhouding is goed en usb is een uitkomst als je
net zo als ik geen moeite wil doen met cdtjes branden die na een maand liggen
weg te stoffen in het handschoenen vakje.

Eric de Vos 26-08-2006

Goede radio, vooral USB ingang is erg makkelijk. Zo kan je snel wat mp3tjes
erop zetten zonder eerst een hele cd te hoeven branden.
Mijn exemplaar lijkt last te hebben van een kleine klik bij het afspelen van
mp3 op cd, alleen wanneer het volume in het nummer laag is.

klaaas nl 29-06-2006

hele nette autoradio op 1 puntje na heb ik niks te klagen erover. heb je een
usbstick erin zitten met een mixcd waar alles achter elkaar moet gaan zonder
pauzes ertussen. neem bijvoorbeeld een skihut cd. zet je alle tracks appart
erop dan voegt hij een pauze in best vervelend. nu zet ik de hele cd maar in 1
mp3 moet je wel doorspoelen maar geen vervelende pauzes. maar heel mooi is dat
er 3 uitgangen opzitten voor versterkers en die op de radio heel goed kan
regelen. het frontje was even wennen om erin te klikken maar dat is nu ook
helemaal top.

Martin Meyerink 11-05-2006
Geschreven voor: JVC KD-G722

De belangrijkste reden waarom ik deze radio heb gekocht is omdat er een
USB-aansluiting op zit. Het geluid is goed, alleen niet bij 64kbps mp3tjes,
extra slecht zelfs. Maar bij 96kbps of hoger gaat het gewoon helemaal goed.
Verder is de bediening ook heel goed, en alles gaat lekker snel, ook het zoeken
naar zenders, het overschakelen naar een andere preset-zender, en het zoeken
naar mp3's. Ook vanaf CD gaat het snel. Over de maximale grootte van de
USB-drive zijn de meningen verdeeld, maar op mijn exemplaar kon ik gewoon een
30GB harddisk aansluiten. Wel had ik daarbij een externe voeding nodig, en
verder werd hij hier wel even langzaam, maar dat is alleen maar bij het inlezen
van de index van de harddisk. Toen deze eenmaal was ingelezen, ging ook het
overschakelen naar een ander nummer of andere map gewoon weer snel.
Verder onthoudt de radio ook waar een nummer is gestopt (als je hem uitzet of
een andere bron kiest) zodat hij later gewoon weer verder gaat op het punt waar
hij gebleven is.
Echt een aanrader.